Kjøpsbetingelser

Bestilling:
Ved bestilling har du som kunde automatisk godkjent våre betingelser. Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert MVA. Ved bestilling av varer hos vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss.
Det er viktig at du ved bestilling legger inn korrekt e-postadresse slik at du kan motta ordrebekreftelsen.

En bestilling/ordre er gyldig og bindende når ordrebekreftelse er mottatt på e-post. Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling.

Levering:
Vårt varelager oppdateres hele tiden, og de fleste varer er alltid på lager.
Etter at du har mottatt en automatisk ordrebekreftelse på e-post fra oss, vil vi kontrollere at varen(e) er på lager/tilgjengelig. Ordrer blir sendt fra vårt lager vanligvis 1-3 virkedager (mandag-fredag) etter registrert betaling blir dine varer sendt i posten. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenestene på siden.

Betaling:
Kortbetaling via Dibs eller Paypal:
Etter registrering av bestilling, vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post som inneholder ordrenummer og totalsum.

Frakt:
Vi bruker Postens/Bring på alle bestillinger. Pakken sendes som brev i post eller pakke dersom volumet er større.
*Det er fast fraktpris på 99kr på småpakker. Er det større pakker som møbler og store varer så blir det brukt posten/bring sine egne satser på frakt regnet ut ifra vekt og volum og fraktprisen blir etterfakturert når varene er sendt. 
Ved pakker som ikke blir hentet blir kunden belastet ekstrakostnadene dette påfører oss.
Posten har egne gebyr på pakker til svalbard.  Dette medfører et ekstra gebyr på forsendelse til Svalbard på 160 kr.

Angrerett
I henhold til lov om angrerett har kjøper full rett til å heve kjøpet og returnere varen(e) i 14 dager uten å oppgi årsak. Hvis kjøper ønsker å benytte seg av angreretten skal skriftlig melding av bevismessige hensyn gis selger innen fristens utløp. Angrerettskjema følger alle bestillinger, og det er ønskelig at dette benyttes. Frakt og andre returkostnader ved benyttelse av angreretten må kjøper selv stå for. Varen(e) må returneres ubrukt i opprinnelig emballasje, Returpakker sendt i oppkrav tas ikke imot. Vi utbetaler returbeløp så fort varen er mottatt.
Ønsker kjøper å avbestille ordren sin må dette skje før varen er sendt, hvis ikke må kjøper betale frak og retur selv. Ved avbestilling send oss en mail eller gjerne ring for raskest mulig svar. 

Reklamasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å sende oss en e-post.

Skader under frakt
Våre varer blir sendt via Posten Norge. Skulle det være synlige brudd eller feil ved emballasjen er det viktig å ta med de skadede varen(e) i original emballasje for kontroll på postkontoret/post i butikk. Det MÅ fylles ut et skjema, som du får på posten. for at vi skal kunne få erstattet varen(e). Send oss en e-post med opplysninger om skaden, vedlagt ordrenummer og foto av skaden. Er det en fraktskade så sender vi deg evnt. en ny vare(r) kostnadsfritt eller pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for deg og for oss!
I lovverket står det at det må gjøres "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke det til at innen 5 virkedager fra pakken er mottatt er innenfor regelverket når det gjelder skader under frakt.